#1 Edited by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

The Ruin Kingdom.

The small town of Ruin, California used to be a figurehead of the Gold Rush Era, the economy in the city boomed until the recession of 2009 hit; most of the people that once lived in this prolific Californian town, decided to pack up and leave. In about Late 2010 the U.S government bought out the property from the citizens still living here and began to import federal and international prisoners here. From 2010 to late 2011, an estimated total of 77,000 inmates were shipped here. In January of 2012 a mysterious force overcame the prison town causing guards and inmate alike to enter a homicidal rage. Hero's whom have been sent into the facility haven't returned. What exactly is going on at the Ruin Prison?

  • Open RPG
  • Standard RPG Rules apply.
#2 Posted by NumberSeven (608 posts) - - Show Bio

Nice setup, it's intriguing.

Is it an open RPG?

#3 Posted by Thee_Champion (5646 posts) - - Show Bio

Oh? You've decided to bring the RPG you suggested to life. Nice.

#4 Posted by Urbs (817 posts) - - Show Bio

This is gonna be interesting.

#5 Posted by Seward (108 posts) - - Show Bio

Interesting.

#6 Posted by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

Posted. =]

#7 Posted by Park (2969 posts) - - Show Bio

Cool

#8 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

Nice, lets see If I can get something up.

#9 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio

Oh THIS is it! Damn. Sometimes I'm stupid.

#10 Posted by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

@TheDealer: Might put another post up as a different character

#11 Posted by Mr. Mercury (19250 posts) - - Show Bio

Interesting read

#12 Posted by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

@Mr. Mercury: ^_^

#13 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio
@VictorGrey said:

Nice, lets see If I can get something up.

A god in Jail?
#14 Posted by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

@TheDealer said:

@VictorGrey said:

Nice, lets see If I can get something up.

A god in Jail?

LMAO

#15 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio
@Ziccarra_Liafador: Damn. You guys is badass!
#16 Edited by nonfiction91 (1704 posts) - - Show Bio

very cool, left me wanting to know more, I think I'll make a seperate guy fo this, surkit started off good but is kind of rolling down hill

#17 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@Ziccarra_Liafador said:

@TheDealer said:

@VictorGrey said:

Nice, lets see If I can get something up.

A god in Jail?

LMAO

No, check my post now. I put it up.

#18 Posted by Westlife (1798 posts) - - Show Bio
@VictorGrey: You're about 30 minutes late, but okay.
#19 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@Westlife: Just wanted to clarify my role in it.

#20 Posted by O_Din (159 posts) - - Show Bio

@VictorGrey: Sweet post lol

#21 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

Aw man, Z is offline, I would've wanted her to see this.

#22 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@Honor_Legend: Thank you, I always love feedback

#23 Posted by O_Din (159 posts) - - Show Bio

@VictorGrey: I am Z LMFAO

#24 Edited by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@Honor_Legend: Z!? What are you doing on a noob account! Get out! LOL

Glad that you liked it, I love hearing the feedback of experienced writers, makes me feel like I'm better than I thought I was.

#25 Posted by Westlife (1798 posts) - - Show Bio
@VictorGrey: I didn't say it was a problem. It was a joke, because you said. . .aw, nevermind.
 
Good stuffs.
#26 Posted by O_Din (159 posts) - - Show Bio

@VictorGrey: LOL I have hundreds of these "noob" accounts lol

#27 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@Honor_Legend: So I've heard, I saw that page long list on your accounts, I ROFL'd. Although I know most of them are probably inactive, still!

Got any constructive criticism?

#28 Posted by O_Din (159 posts) - - Show Bio

@VictorGrey: I liked the post, it was funny and it flowed well. All I can say is don't force too much info into your first post. Like the whole Gambler being taken into the secondary room and your character hearing the whole conversation. In your post you focused ALOT on Gambler (Which isn't a bad thing,as of right now he is the subject) but not to much on the Ruin Kingdom.

#29 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@Honor_Legend: Thanks for the review, the reason I'm focused on Gambler is because I needed to justify what would bring Victor to ruin kingdom, which is to find out who this Gambler was. The reason I wasn't focused enough on Ruin Kingdom is that at first glance one wouldn't think it was bad, but at closer observation they would realise what's going on. So it would be OOC if Victor suddenly started questioning a prison that he'd just heard of, so I got him over there to justify his suspicions. Thanks for the tips though, I'm currently practicing RPing with Hawk.

#30 Posted by O_Din (159 posts) - - Show Bio

@VictorGrey: Awww man Hawk is the best. Just don't suck hahaha

#31 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio

I think I may be joining this. Just need a premise.

#32 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@Honor_Legend: He's teaching me to further my RPing skill, I send him some of my RP posts and he helps me to improve. I would never fight the guy, lol.

#33 Posted by _Hawk_ (2053 posts) - - Show Bio

I'm out.........

jk lol

#34 Posted by O_Din (159 posts) - - Show Bio

@VictorGrey: Why not? It's like the Apprentice challenging the master.

@_Hawk_: Don't make me pluck you!

#35 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio

Awww. Nobody ever offered to teach me.
 
Saaaad Faaaaaace.

#36 Posted by O_Din (159 posts) - - Show Bio

@TheDealer: I don't think I was here when you came on.

#37 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@TheDealer: I asked him.

@Honor_Legend: He writes better than me, so yeah.

#38 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio
@Honor_Legend: Briefly, I think. Got here  April 27, 2011, and didn't get to this section until Mistress Crusher wrote on my thingy and said "Hey! Why don't you get involved here?" I was all "Wha?" Then people were all "It's like writing stories." "Acting at its best." Stuff like that. You got to be community starlet, but sometime into me, I actually visited you, and there was that thing that said "CIAOCITOS!"
#39 Posted by WarMachineMarkV (1214 posts) - - Show Bio

@VictorGrey:

- Z is never offline, one of her alts is always prowling

#40 Posted by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

@TheDealer: LOL sounds like me hahahaha.

Yeah that was a month before I left lol

#41 Posted by VictorGrey (13428 posts) - - Show Bio

@WarMachineMarkV: Ok...

#42 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio
@Ziccarra_Liafador: Yeah you were gone for a long time. By time you got back from wherever, I'd said "I'll just learn as I go." So  I just used Sweetness on a Stick as a guideline.
#43 Posted by _Hawk_ (2053 posts) - - Show Bio

@TheDealer said:

Awww. Nobody ever offered to teach me. Saaaad Faaaaaace.

I take anyone who is willing to teach people willing to learn but everyone will tell you ..... I'm not nice.

#44 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio
@_Hawk_: So I've heard. And seen a little.
#45 Posted by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

@WarMachineMarkV: You learned that in just 3 weeks? I'm so impressed lol

#46 Posted by Shanana (52920 posts) - - Show Bio

@TheDealer: LOL Sweetness on a Stick. I really didn't think people read those, I think they just like the pictures i used

#47 Posted by _Hawk_ (2053 posts) - - Show Bio

@Ziccarra_Liafador said:

@TheDealer: LOL Sweetness on a Stick. I really didn't think people read those, I think they just like the pictures i used

I read those.....they are useful

#48 Posted by Mercy_ (92629 posts) - - Show Bio

Have a post to get out for something else and then I'll catch up with this and hopefully post. I've also got the Olympus RPG.

Somebody give me superspeed...or ghost write me <_<

Moderator Online
#49 Posted by TheDealer (1031 posts) - - Show Bio
@Ziccarra_Liafador: You taught me all  I knew about everything(For all the good that did me, I still sucked). Still, thanks to Sha and Mistress Crusher for my me-ness.
#50 Posted by Mercy_ (92629 posts) - - Show Bio

Hawk's a mean bastard, I'll attest to that.

Moderator Online