#1 Posted by Onemoreposter (4021 posts) - - Show Bio

I am sad that Captain Marvel isn't going to be Captain marvel anymore. Play those violins for me.

#2 Posted by Jonny_Anonymous (32993 posts) - - Show Bio
@Onemoreposter: actually it has officially been that since 2006
#3 Posted by Onemoreposter (4021 posts) - - Show Bio

@spiderbat87: Yeah, but that was Freddy. (though I hated the whole trials thing anyways).

Plus in the majority of Shazam stuff that's been released since Infinite Crisis like Billy Batson and the Magic of Shazam, Shazam! The Monster Society of Evil, First Thunder, the Young Justice television show, the Batman Brave and the Bold television show, DC Universe online, and DCU vs Mortal Kombat Billy Batson has had his classic look and gone by the name Captain Marvel.

So yeah, the fact that they're insisting on sticking with this pointless name change in the comics bums me out.

#4 Posted by The Stegman (23918 posts) - - Show Bio

I like Shazam better, it doesn't get him mixed up with certain other competitor's characters with similar names.

#5 Posted by Jonny_Anonymous (32993 posts) - - Show Bio
@Onemoreposter said:

@spiderbat87: Yeah, but that was Freddy. (though I hated the whole trials thing anyways).

Plus in the majority of Shazam stuff that's been released since Infinite Crisis like Billy Batson and the Magic of Shazam, Shazam! The Monster Society of Evil, First Thunder, the Young Justice television show, the Batman Brave and the Bold television show, DC Universe online, and DCU vs Mortal Kombat Billy Batson has had his classic look and gone by the name Captain Marvel.

So yeah, the fact that they're insisting on sticking with this pointless name change in the comics bums me out.

well they ether had to stop using the character all together, not advertise the character or just change his name and they went with the only option that makes sense
#6 Posted by Onemoreposter (4021 posts) - - Show Bio

@spiderbat87: Why though? I don't see why they couldn't keep putting Shazam on the cover and using Captain Marvel inside. He predates the Marvel company. They should change their name.

#7 Posted by Jonny_Anonymous (32993 posts) - - Show Bio
@Onemoreposter said:

@spiderbat87: Why though? I don't see why they couldn't keep putting Shazam on the cover and using Captain Marvel inside. He predates the Marvel company. They should change their name.

Because you still cant advertise the actual character only the term Shazam so why not change it? That was never going to happen, Marvel had the rights to the name DC never.
#8 Posted by Kallarkz (3303 posts) - - Show Bio

I enjoy the name Shazam much more as well.

#9 Posted by Supreme Marvel (11264 posts) - - Show Bio

I'm not too bothered about the change. I'm surprised it came this late. They should just keep the Shazam the wizard, just, The Wizard.

#10 Posted by tonis (6202 posts) - - Show Bio

I'm ok with the name adjustment, hell I've been calling him that since I was a kid.

As for the cowl and being gay though, there's nothing DC is gonna be able to do to convince me that was necessary or a good move. Of all the DC52 changes this one irks me the most.

#11 Posted by Onemoreposter (4021 posts) - - Show Bio

@tonis: ...I forgot about that too... *sigh*

#12 Posted by feargalr (1162 posts) - - Show Bio

Shazam makes way way more sense for DC... from a marketing POV and what not

@tonis: Billy Batson is gay now? I do like the cowl/hood thing he's got going on... seems more... magic-ish

#13 Posted by Gambit1024 (9890 posts) - - Show Bio

Wait, he's gay now??

#14 Posted by tonis (6202 posts) - - Show Bio

@feargalr: @Gambit1024: not totally sure on the gay thing, could be just a rumor but I did come across a couple of threads on here discussing it. Here's the last one I saw.

I'm not a fan of the cowl cause he has an iconic heroic face and certainly has no need to hide it given his transformation. Cowls are cool on some characters, and it does give him a little look of magic but it just seems completely unnecessary for him.

Where they REALLY get Captain Marvel is in Young Justice, there they portray him absolutely perfect and I hope I can at least get a decent Shazam character from there. :)

#15 Posted by BlackArmor (6137 posts) - - Show Bio

@Kallarkz said:

I enjoy the name Shazam much more as well.

Yeah and legally it made allot more sense

#16 Posted by WaveMotionCannon (5374 posts) - - Show Bio
@tonis

I'm ok with the name adjustment, hell I've been calling him that since I was a kid.

As for the cowl and being gay though, there's nothing DC is gonna be able to do to convince me that was necessary or a good move. Of all the DC52 changes this one irks me the most.

WTF? Gay ? Damn , Damn, DAMN!!( Florida Evans voice ).
I always called him Shazam when I was young but I learned to call him Capt. Marvel and it's stuck with me.
#17 Posted by tonis (6202 posts) - - Show Bio

@WaveMotionCannon said:

@tonis

I'm ok with the name adjustment, hell I've been calling him that since I was a kid.

As for the cowl and being gay though, there's nothing DC is gonna be able to do to convince me that was necessary or a good move. Of all the DC52 changes this one irks me the most.

WTF? Gay ? Damn , Damn, DAMN!!( Florida Evans voice ). I always called him Shazam when I was young but I learned to call him Capt. Marvel and it's stuck with me.

Shazam does seem to be more kid friendly, and I called him that when I was really young. As a teen though when I started collecting comics I did begin to differentiate between Captain Marvel and Captain Mar-Vell and understood Shazam was the wizard.

It's a shame there's no more wizard.

#18 Posted by CODYSF (2053 posts) - - Show Bio

I like the Captain Marvel name better.

#19 Posted by jeanroygrant (20191 posts) - - Show Bio

@Supreme Marvel said:

I'm not too bothered about the change. I'm surprised it came this late. They should just keep the Shazam the wizard, just, The Wizard.

#20 Posted by Jonny_Anonymous (32993 posts) - - Show Bio
@tonis said:

@feargalr: @Gambit1024: not totally sure on the gay thing, could be just a rumor but I did come across a couple of threads on here discussing it. Here's the last one I saw.

I'm not a fan of the cowl cause he has an iconic heroic face and certainly has no need to hide it given his transformation. Cowls are cool on some characters, and it does give him a little look of magic but it just seems completely unnecessary for him.

Where they REALLY get Captain Marvel is in Young Justice, there they portray him absolutely perfect and I hope I can at least get a decent Shazam character from there. :)

Lol the gay thing was just some guy trolling here and on the DC message boards 
#21 Posted by Gambit1024 (9890 posts) - - Show Bio

@spiderbat87 said:

@tonis said:

@feargalr: @Gambit1024: not totally sure on the gay thing, could be just a rumor but I did come across a couple of threads on here discussing it. Here's the last one I saw.

I'm not a fan of the cowl cause he has an iconic heroic face and certainly has no need to hide it given his transformation. Cowls are cool on some characters, and it does give him a little look of magic but it just seems completely unnecessary for him.

Where they REALLY get Captain Marvel is in Young Justice, there they portray him absolutely perfect and I hope I can at least get a decent Shazam character from there. :)

Lol the gay thing was just some guy trolling here and on the DC message boards

Yeah, I was gonna say...

#22 Posted by tonis (6202 posts) - - Show Bio

@spiderbat87 said:

@tonis said:

@feargalr: @Gambit1024: not totally sure on the gay thing, could be just a rumor but I did come across a couple of threads on here discussing it. Here's the last one I saw.

I'm not a fan of the cowl cause he has an iconic heroic face and certainly has no need to hide it given his transformation. Cowls are cool on some characters, and it does give him a little look of magic but it just seems completely unnecessary for him.

Where they REALLY get Captain Marvel is in Young Justice, there they portray him absolutely perfect and I hope I can at least get a decent Shazam character from there. :)

Lol the gay thing was just some guy trolling here and on the DC message boards

thank God, I was hoping it was just a rumor. :)

#23 Posted by Pistolwhip1 (842 posts) - - Show Bio

I think the name Shazam is better known then Captain Marvel, for those who aren't into comics. 
Take this for example. Was wearing a Flash shirt, and some guy was like " Oh it's Shazam" wrong on both accounts, but you get my point. 

#24 Posted by RainEffect (3240 posts) - - Show Bio

Would someone like to clarify for me...
 
Who invented Captain Marvel first? Was it DC giving Marvel the middle-finger or was it an original property of Marvel?

#25 Posted by batmanary (798 posts) - - Show Bio

@RainEffect said:

Would someone like to clarify for me... Who invented Captain Marvel first? Was it DC giving Marvel the middle-finger or was it an original property of Marvel?

It was created by Fawcett Comics in 1940, before Marvel Comics came into being (it was called Timely back then.) DC sued, Fawcett just gave up after 13 years, and eventually sold the character to DC. They started a title in 1975 or so, but by then, Marvel was in being, so they had to call it Shazam!.

I wonder why they don't just call him Captain Thunder, though? It would reduce confusion and make sense for the character...

#26 Posted by TheWitchingHour (1340 posts) - - Show Bio

I share your sentiments. I don't really care for Shazam as a replacement for Captain Marvel. I also never really liked that the wizard was named Shazam, it's seemed off putting for someone who was so integral to the D.C. magical universe.

Shazam is a great magic word that a boy would choose to transform into Captain Marvel, not such a great moniker. But it's far from a deal-breaker for me.

#27 Posted by ARMIV2 (8432 posts) - - Show Bio

@tonis said:

I'm ok with the name adjustment, hell I've been calling him that since I was a kid.

As for the cowl and being gay though, there's nothing DC is gonna be able to do to convince me that was necessary or a good move. Of all the DC52 changes this one irks me the most.

Yeah, those changes just seem kinda... unnecessary.

#28 Posted by RainEffect (3240 posts) - - Show Bio
@batmanary: Whoah! I totally was unaware he was that old. Thanks for clearing that up.
#29 Posted by batmanary (798 posts) - - Show Bio

@RainEffect said:

@batmanary: Whoah! I totally was unaware he was that old. Thanks for clearing that up.

He was actually the most popular superhero in the 1940s!

#30 Posted by CrimsonCake (2677 posts) - - Show Bio

No matter what you say you'll never clear people up of their misconceptions.Just like aquaman,No matter how much you proof he's cool the notion that aquaman talks to fish and is useless will always stay forever.

#31 Posted by ArturoCalaKayVee (11376 posts) - - Show Bio

I prefer the name Captain Marvel but the change is necessary, so I'm not complaining. The only thing I question is how Young Justice is allowed to use the name Captain Marvel but not the comics..

#32 Posted by feargalr (1162 posts) - - Show Bio

@spiderbat87: Ya I was googling that and those threads were the only thing that turned up... though maybe its some homophobic DC insider lol.... we'll just have to wait and see

#33 Posted by mavfan626 (4121 posts) - - Show Bio

SHAZAM FTW!