New Batman: Arkham Origins Screen Reveals Barbara Gordon

  • 50 results
  • 1
  • 2
Posted by G-Man (18894 posts) - - Show Bio

Yesterday there was a tease about a new character being added to Batman: Arkham Origins. Today, the identity had been revealed. It's Barbara Gordon.

Because of the time period the game takes place in, it's unclear what role she'll have. We'll have to wait and see if she's just a side character or will actually take on a bigger role in the story.

Other new screens have been released as well, mainly showing Batman in action.

Click to enlarge.

Batman: Arkham Origins is on sale October 25.

Source.

#1 Posted by Sammo21 (700 posts) - - Show Bio

Wow, totally did not expect her to show up this soon in Batman's career (wasn't this game supposed to be in the first 3 years?). Based off of Alfred's words to Batman in a recent trailer I would have assumed it was even year one or two.

#2 Posted by patrat18 (10853 posts) - - Show Bio

I thought she would have been Batgirl early on in her career.

#3 Posted by TheManInTheShoe (3878 posts) - - Show Bio

I hope it's just bad lighting r something, but at first sh looked like an evil librarian. :3

#4 Posted by fallbrigade (119 posts) - - Show Bio

I doubt she'll be showing up as Batgirl. They made that pretty clear at the SDCC this year. Wouldn't be surprised if they teased her future in some way though. I do really hope she shows up as Batgirl in challenge maps, that'd be awesome.

#5 Posted by Wolverine08 (45639 posts) - - Show Bio

Cool.

#6 Posted by HahahaTimes (19 posts) - - Show Bio

all those people who thought it was roxy rocket are probably going "wtf?!" now....

#7 Posted by Wilbertus (358 posts) - - Show Bio

Great! Although I wonder how much we will actually see her in the game.

#8 Posted by turel_hash_ak_gik (350 posts) - - Show Bio
#9 Posted by patrat18 (10853 posts) - - Show Bio
#10 Edited by Nerd Of A Hero (897 posts) - - Show Bio

You mean to tell that SHE'S Barbara Gordon? Nice that she's in the game but looks more to me like Chucky from Child's Play lol.

#11 Posted by sentryman555 (824 posts) - - Show Bio

I kinda don't like how she looks in this shot. She reminds me more of an arkham version of Carrie Kelly than Barbara.

#12 Posted by thesonofneptune101 (61 posts) - - Show Bio

I don't see what Dick Grayson ever saw in her lol.

#13 Edited by k4tzm4n (34932 posts) - - Show Bio

@nerd_of_a_hero said:

You mean to tell that SHE'S Barbara Gordon? Nice that she's in the game but looks more to me like Chucky from Child's Play lol.

Glad to see I'm not the only one who thought she kinda looks like him... definitely due to her eyes and the shading.

Staff
#14 Posted by specialmonkey7 (17 posts) - - Show Bio

So happy they put her in!

#15 Edited by PunyParker (12595 posts) - - Show Bio

GOD she's ugly.....seriously.

#16 Posted by ArturoCalaKayVee (12592 posts) - - Show Bio

@k4tzm4n said:

@nerd_of_a_hero said:

You mean to tell that SHE'S Barbara Gordon? Nice that she's in the game but looks more to me like Chucky from Child's Play lol.

Glad to see I'm not the only one who thought she kinda looks like him...

Make that three people. One look at that Chucky face and I even considered dropping the Batgirl title....

Online
#17 Posted by Nerd Of A Hero (897 posts) - - Show Bio

@k4tzm4n: Pretty sure there's going to more thinking of that, or something far worst lol.

#18 Posted by Black_Claw (3100 posts) - - Show Bio

Well now I know why we never saw her face in the past two games.

#19 Posted by Pokeysteve (8673 posts) - - Show Bio

She always looks like either a lesbian or a busty model type. There is rarely ever any middle ground haha.

#20 Posted by Nerd Of A Hero (897 posts) - - Show Bio
#21 Posted by Wolverine08 (45639 posts) - - Show Bio

She always looks like either a lesbian or a busty model type. There is rarely ever any middle ground haha.

We need more of that busty model.

#22 Posted by ArturoCalaKayVee (12592 posts) - - Show Bio

Well now I know why we never saw her face in the past two games.

LOL

Online
#23 Edited by k4tzm4n (34932 posts) - - Show Bio

That said, her looking somewhat odd in one screenshot (where she's clearly engaged in an argument) hardly matters to me. Still super pumped for this game.

Staff
#24 Posted by mkukie68 (117 posts) - - Show Bio

She looks like a red headed Ellen Degeneres

#25 Posted by ravisher (694 posts) - - Show Bio

good guesses guys

#26 Edited by Ninjablade09 (3194 posts) - - Show Bio
#28 Posted by GothamRed (2553 posts) - - Show Bio

Is she a pilot in this?

#29 Edited by MadeinBangladesh (8048 posts) - - Show Bio

GOD she's ugly.....seriously.

lol yea the model looks crap.

#30 Posted by Vitalius (2261 posts) - - Show Bio

@gothamred:

Probably Easter Egg of Birds of Prey or Blackhawks.

#31 Posted by flazam (2533 posts) - - Show Bio

She looks so ugly

#32 Edited by Pokeysteve (8673 posts) - - Show Bio

@pokeysteve said:

She always looks like either a lesbian or a busty model type. There is rarely ever any middle ground haha.

We need more of that busty model.

Lol just going by the picture but I don't think a set of DD's is going to help her here. I'm hoping it's just the screen shot she looks really bad in.

#33 Posted by teclo (34 posts) - - Show Bio

She looks like a 60-year-old bag lady who spends her time swearing at pigeons.

#34 Edited by DISOBEY_Finn (10 posts) - - Show Bio

she probably has a extremely small part

#35 Posted by PunyParker (12595 posts) - - Show Bio

@punyparker said:

GOD she's ugly.....seriously.

lol yea the model looks crap.

I know right?....i havent seen any "women" of the game,and i assumed they would be nice,cause Bruce,Jim etc are awesome looking.....i was wrong.

#36 Posted by Jayc1324 (13448 posts) - - Show Bio

Not really excited for her being in this game unless we get to play as batgirl, which isnt going to happen. Why not tell us another assassin or villian? Anyways I am still extremely excited for this game.

#37 Posted by AWeekInGeekdom (230 posts) - - Show Bio

Wow poor Babs :( !! My favorite DC Girl. Bad screencap to take WB.

#38 Posted by MadeinBangladesh (8048 posts) - - Show Bio

@madeinbangladesh said:

@punyparker said:

GOD she's ugly.....seriously.

lol yea the model looks crap.

I know right?....i havent seen any "women" of the game,and i assumed they would be nice,cause Bruce,Jim etc are awesome looking.....i was wrong.

I don't know why but DC video games have some horrible looking female designs. Wonder Woman and some other women characters in Injustice looks weird as hell.

#39 Posted by PunyParker (12595 posts) - - Show Bio

@madeinbangladesh: Hey.....Selina and Harley in the Arkham games are spontanious.....

#40 Edited by cobra88king8 (339 posts) - - Show Bio

They like tying Barbara to Bat's early days

#41 Posted by Dabee (2399 posts) - - Show Bio

She's Oracle in the later games... I wonder if it will end with Joker shooting her... (Only a spoiler if you haven't read Killing Joke)

#42 Posted by RulerOfThisUniverse (6366 posts) - - Show Bio

Cool.

#43 Posted by M3th (2099 posts) - - Show Bio

THe users wHo guessed Barbara Gordon last week(rigHt?) Had MetH convinced so MetH isn't surprised at all.

-ABstract4$$#073-

#44 Posted by MartianManhunterIsBetterThanCyborg (2273 posts) - - Show Bio

She looks like Carrie Kelly

#45 Edited by GeekyEverAfter (353 posts) - - Show Bio

Oh my gosh she looks like a Chucky doll, poor Babs :/

#46 Posted by Ninjablade09 (3194 posts) - - Show Bio
@m3th said:

THe users wHo guessed Barbara Gordon last week(rigHt?) Had MetH convinced so MetH isn't surprised at all.

-ABstract4$$#073-

It was yesterday.

#47 Posted by Crimsonlord53 (1361 posts) - - Show Bio

Well that is a rather unflattering picture.

YUCK.

#48 Posted by ULTRAstarkiller (6476 posts) - - Show Bio

I hate this. She looks too old. Its suppose to be like Pre 52 not New aghhhhhhhh.

#49 Posted by AmazingWebHead (4407 posts) - - Show Bio

Just how long before Asylum is this?

#50 Posted by RedheadedAtrocitus (6836 posts) - - Show Bio

Nice! I figured as much.

This edit will also create new pages on Comic Vine for:

Beware, you are proposing to add brand new pages to the wiki along with your edits. Make sure this is what you intended. This will likely increase the time it takes for your changes to go live.

Comment and Save

Until you earn 1000 points all your submissions need to be vetted by other Comic Vine users. This process takes no more than a few hours and we'll send you an email once approved.