Comic Vine News

28 Comments

First Look: ORIGINAL SIN #3.2 -- HULK VS. IRON MAN #2

The battle rages on!

This week you can check out ORIGINAL SIN #3.1--HULK VS. IRON MAN #1. In case you needed yet another reason to check it out, here's a first look at the second part.

This July, the fight of the century continues in HULK VS. IRON MAN #2 – the next senses shattering issue spinning out of Original Sin! Superstar writers Mark Waid & Kieron Gillen join artist Luke Ross for a showdown that pits the Flashiest Avenger against the Smashiest Avenger. After the explosive events of last issue, ask yourself: was Tony Stark responsible for creating the Hulk? The truth behind the fateful day the Gamma Bomb exploded will at last be revealed. And the truth is going to make Hulk angry. You wouldn’t like him when he’s angry. But what secret is Hulk keeping? A secret that could give him the edge in his fight against the Invincible Iron Man? Not everyone is coming out the other side. Find out who when these two titanic Avengers clash in HULK VS. IRON MAN #2!

ORIGINAL SIN #3.2 (APR140642)

Written by KIERON GILLEN & MARK WAID

Art by LUKE ROSS

Cover by J.G. JONES

FOC – 06/23/14, On-Sale 07/16/14

31 Comments
Posted by HushoftheWind

why is Liam Neeson in an Iron Man armor?

Posted by Jonny_Anonymous

This is a horrible idea and Waid shouldn't be writing it

Online
Posted by Lone_Wolf_and_Cub

why is Liam Neeson in an Iron Man armor?

Because he's Liam Neeson and he can do whatever the f@ck he wants.

Posted by savagepizza

So does tony have another new suit

Posted by savagepizza

So does tony have another new suit

Posted by savagepizza

So does tony have another new suit

Posted by dondave

That suit looks sweet

Posted by i_dont_like_comics

why is Liam Neeson in an Iron Man armor?

not seeing it.

Posted by Lone_Wolf_and_Cub

So does tony have another new suit

So does tony have another new suit

So does tony have another new suit

This must be really bothering you since you posted it 3 times. lol.

Edited by TheAcidSkull

This is a horrible idea and Waid shouldn't be writing it

this, and also at the very least HULK should kick Iron mans ass.

Posted by tensor

Iron-Man is going to come out on top of this battle.I can see it now.Hulk fans are going to be very angry.I am looking forward to this.I want to see what Tony is going to use to stop Hulk.

Posted by GreenScar1990

Iron Man will fall. He can send out his entire arsenal against the Hulk, but it will not matter. In the end, Banner/Hulk will triumph. And Tony Stark will get the living crap kicked out of him. Too bad he most likely won't get killed, which I would love nothing more.

Posted by space4rentt

After World War Hulk, you'd think Tony would stop pissing him off. This is something in the past, but still, it seems like it's always Bruce getting mad at Tony.

Posted by medulaoblaganda

@tensor: i knew right from the start that you are a hulk hater. even during our argument, you low balled the hulk to the core. iron man cannot defeat the hulk even if he uses is world war hulk buster suit, he is gonna still loose the battle.

Posted by Winter_Kills

The art is great, but Hulk vs. Iron Man again? Yawn. If it isn't Hulk at odds with Tony, it's Cap at odds with Tony. I wish that they would go in the opposite direction, and have the friendship that Bruce & Tony have in the movies, it's a refreshing take that I really like. I guess I'm tired of heroes fighting heroes. I know that Tony can be a jerk- what's great about Iron Man, and inspiring, is that you can be a jerk- you can be flawed, make mistakes- but at the end of the day, you can change, you can be a better man. That's what I find great about Tony, about Iron Man. And I am an Iron Man almost as much as I am a Cap fan, or Hulk fan, believe it or not. I love the Big Three(Cap, Iron Man & Thor), and I always add the Hulkster, and I like anything that strengthens their partnerships- not so much for things that damage them. But the jerk moments for Tony keep adding up- Civil War, Planet Hulk, his actions in New Avengers, and now this. There need to be more redeeming moments for him, instead of adding further injury to already damaged relationships- especially those with Hulk & Cap, who he had already wronged in the all-too recent past.

Online
Edited by Eighthhouse

Yea Iron-Man is going to win, but didn't this battle in another series or something...

@tensor said:

Iron-Man is going to come out on top of this battle.I can see it now.Hulk fans are going to be very angry.I am looking forward to this.I want to see what Tony is going to use to stop Hulk.

This Comic Book might turn out to be the best seller of the month...I mean its a mismatch

Edited by tensor

@medulaoblaganda: I was making a joke.You Hulk fans take things too serious.I am excited for the story more than the match up the only way tony beat Hulk is with prep.Which I assume he has already for a longtime.I just want to read this comic more than debate about who beats who.

Posted by tensor
Posted by medulaoblaganda

@tensor: i agree. its not two lol its too

Posted by leokearon

why is Liam Neeson in an Iron Man armor?

Liam Neeson as Iron Man... That would be fun to see

Edited by tensor
Posted by laflux

@jonny_anonymous said:

This is a horrible idea and Waid shouldn't be writing it

this, and also at the very least HULK should kick Iron mans ass.

bias :P

Online
Posted by TheAcidSkull

@laflux said:

@theacidskull said:

@jonny_anonymous said:

This is a horrible idea and Waid shouldn't be writing it

this, and also at the very least HULK should kick Iron mans ass.

bias :P

Yes, and it's awesome.

Posted by laflux

@theacidskull: Well he has a different suit from the one he fought Spider-Man in, otherwise I would have feared for his life TBH.

Online
Posted by TheAcidSkull

@laflux said:

@theacidskull: Well he has a different suit from the one he fought Spider-Man in, otherwise I would have feared for his life TBH.

Yes, hulk seems to be going up the power ladder these days lol

Posted by laflux

@laflux said:

@theacidskull: Well he has a different suit from the one he fought Spider-Man in, otherwise I would have feared for his life TBH.

Yes, hulk seems to be going up the power ladder these days lol

Yep. And if Spider-Man tore apart Stark's suit Hulk would likely destroy it by just sneezing. The new suit makes sense :P

Online
Posted by TheAcidSkull

@laflux said:

@theacidskull said:

@laflux said:

@theacidskull: Well he has a different suit from the one he fought Spider-Man in, otherwise I would have feared for his life TBH.

Yes, hulk seems to be going up the power ladder these days lol

Yep. And if Spider-Man tore apart Stark's suit Hulk would likely destroy it by just sneezing. The new suit makes sense :P

Yeah, Tony may be arrogant but he isn't dumb, he wouldn't fight a bomb without preparation. :D

Posted by Bezza

@tensor said:

Iron-Man is going to come out on top of this battle.I can see it now.Hulk fans are going to be very angry.I am looking forward to this.I want to see what Tony is going to use to stop Hulk.

Well I am gonna be very, very angry if Iron Man wins this!!!